Faceți căutări pe acest blog

duminică, 4 septembrie 2011

How we plant streptocarpus seeds/ cum plantam semintele de streptocarpus

Imi vine sa scriu ca la retetele de prajituri ...ingrediente:
  • semintele de streptocarpus ( evident!!)
  •  o caserola de plastic transparent cu capac de orice dimensiune , preferabil marime medie
  • substrat special pentru violete ( veti gasi informatii si despre acesta in curand)
  •  o foaie -pergament din aceea subtire si crocanta ce se foloseste pentru tapetat formele de prajituri ( chiar nu sunt pe langa subiect :))
Acum va puteti apuca de treaba! Semintele de streptocarpus sunt extrem de mici, seamana cu particulele fine de praf, de te si miri cum poate iesi din piticania aia o planta..daramite una de
dimensiunea streptocarpusilor! stati linistite.. poate..si inca cum!! semintele le asezati pe hartia-pergament ( eu le trimit gata ambalate in
astfel de hartie) si , fie faceti o gaura cat introduceti un varf de ac
si veti presara pe acolo semintele ( procedura va ofera un mai mare
control asupra ariei unde vor ajunge semintele ), fie plimbati
pergamentul
usor inclinat, deasupra substratului , in timp ce
scuturati usor cu degetele sa se prelinga pe substrat ( de aici va
puteti trezi cu plantatii concentrate de streptocarpusi...depinde cata
dexteritate aveti)
Bine bine ! presar semintele , vei spune...dar
unde? corect! trebuia sa incep cu inceputul: caserola de plastic se
umple cu substrat cam pana la mijloc ( ~ 2 cm) , insa foarte important
este sa nu il tasati si mai ales, in nici un caz sa nu musteasca de apa!
daca e usor umed e perfect! eu cred ca aici e una din secretele
germinarii lor: un substrat aerat si doar umed, nu ud !

 Dupa ce ati presarat semintele, inchideti capacul si puneti neaparat o eticheta ( role cu etichete mici gasiti in orice librarie sau papetarie) pe care sa scrieti denumirea varietatii sau a incrucisarii pe care ati obtinut-o si neaparat data la care faceti operatiunea de semanare 
astfel puteti urmari cam in cat timp rasar, in cat timp ajung la stadiul
de 2 frunzulite...si unul din momentele mele preferate : trecerea in ghiveci propriu, de unde stiu ca in max. 3 luni le voi vedea inflorite ...hm...mai este pana atunci! Daca doresti sa pulverizezi foarte usor deasupra caserolei si pe urma sa o inchizi e foarte bine! Daca nu, vei face aceasta operatiune peste 2-3 zile!
Sera astfel obtinuta ( caci acesta e rolul caserolei, de a asigura umiditate si temp. constante
, aidoma unei sere) o plasati intr-un loc luminos, orientarea nord-estica este perfecta, dar desigur merge orice directie, atata timp cat- Doamne Fereste !- nu da razele de soare direct .Temperatura sa nu treaca de 25-28 de grade , de aici in sus incep problemele : streptocarpusii nu rasar la temp.  caniculare, dar merg foarte bine la 18-20 de grade Celsius !
Gata de acum va trebui doar sa astepti!
Dar nu iti fa griji, daca totul merge cum trebuie in 10 zile vei vedea
primele semne ca rabdarea ta a dat roade: puncte verzi se observ peste
tot :)




streptocarpusi de o luna
Asa da! acum parca iti vine cheful sa mai plantezi cateva plicuri
! Sau te intrebi speriata ...acum ce ma fac cu ele? Nimic! le lasi
acolo pur si simplu sa isi vada de treaba lor, pulverizand cu un pic de apa la temp. camerei, o data pe sapt. Daca nu au rasarit inca, nu
inseamna ca ceva nu ai facut bine sau ca semintele nu sunt viabile:
uneori ies si dupa 3 luni. Nu am gasit inca care ar fi explicatia! Dar
mie mi s-a intamplat si, noroc ca citisem pe undeva sa nu ma grabesc cu aruncatul caserolei, ca risc sa pierd niste flori grozave! Mi s-a parut o prostie la momentul respectiv, dar e o afirmatie cat se poate de corecta!
Puii vor continua sa creasca , trebuie doar sa pulverizati cu apa statuta la temp. camerei, ori de cate ori obsevati ca substratul este uscat.Eu nu aerisesc deloc puii, sa se inteleaga ca ei stau 24/7 acoperiti si...traspirati:) Uneori se poate intampla sa picure pe ei apa sau sa se ude de-a binelea in timpul pulverizarii: nu fa faceti griji, nu se intampla nimic! Tot secretul este sa nu dea soarele pe ei fiindca se fac scrum instant, ca in filmele cu Robocop :)
De abia cand au cam 3 luni, unii chiar si mai mult , depinde de ritmul de crestere ( oricum cand dau in capac fiindca nu mai incap in caserola este evident ce urmeaza) ii puteti separa si transplanta individual sau in grup , pana dau cate 2 frunze!
 de aici , ritmul de crestere se mareste si cam in 2-3 luni se transforma in adevarati pui de streptocarpusi si cam in 7-8 luni in plante mature cu flori

Un mic secret al meseriei: puii transplantati tot la 2 sapt. , chiar daca in grup sau doar scosi si infipti cumva in substrat, la locul lor ( eu chestia asta nu am reusit niciodata sa o fac, raman la prima varianta) vor creste mult mai repede!

Adora sa fie mutati  de colo colo, asta stimuleaza foarte mult formarea radacinilor! Apropo de radacini, mi-am amintit sa specific un lucru: eu le pun ingrasamant deja cand au cam o luna de cand sunt rasariti, si anume 15-30-15; este ingrasamantul general si universal pentru streptocarpus, de a stadiul de pui la planta matura cu flori.

CF-Valeria (RU)
 Va doresc mult succes cu ele si as fi tare incantata sa imi scrieti daca
aveti orice fel de intrebari sau nelamuriri ! Gata...acum pot merge la o gura de cafea:)) A fost primul meu articol si il dedic unei doamne care a
cumparat seminte de la mine, le--a primit azi si mesajul ei a fost "Dar instructiuni pentru semintele de streptocarpusi nu ati pus!!!

Un comentariu:

  1. Buna seara Claudia .Am intrat sa vad ce ai mai scris si ce ai mai facut. In primul rind iti spun la multi ani pe anul 2012 iti doresc sanatate si multe plantute frumoase.Spre marea mea dezamagire nu stu unde am gresit dar nu am nici o plantuta de streptocarpus.Asa ca o sa te rog cind ai frunze ca eu stiu sa-i imultesc prin frunze mai bine sa-mi dai de stire asta mai in primavara cind le pot oferi conditii optime.sa stii ca nimic nu a mers bine hibi din 30 daca mai am 10 este mult. Cred ca le-a fost foarte cald .Nui nimic ca imi refac tot in primavara. Te rog sa nu ma uiti.Te pup Marga .

    RăspundețiȘtergere